pre-loader

Automatyczne powiadomienia w SuperAgencie – nowy standard w obsłudze CRM dla agenta ubezpieczeniowego

automatyczne-powiadomienia-w-superagencie-nowy-standard-w-obsludze-crm-dla-agenta-ubezpieczeniowego

Ostatnia aktualizacja programu przyniosła zmiany w module automatycznych powiadomień. Nowa wersja narzędzia została wzbogacona o kolejne funkcjonalności w tym zakresie. W szybki i prosty sposób, można wysyłać przypomnienia do Klientów, tym samym usprawniając proces ich obsługi. Głównym atutem modułu automatycznych powiadomień jest to, że Agent nie będzie musiał już wybierać zakresu czasowego oraz akceptować listy wysyłkowej.

Automatyczna wysyłka powiadomień do klientów agencji ubezpieczeniowej

Powiadomienia umożliwiają profesjonalną obsługę i tworzą obraz nowoczesnej firmy. Jednak przede wszystkim system przypomnień wpływa korzystnie na budowanie relacji z Klientami, zwiększając ich poczucie bezpieczeństwa. Dlatego program SuperAgent umożliwia wysyłkę powiadomień do Klientów w sposób całkowicie automatyczny, zarówno w formie SMS jak i e-mail. Wiadomości mogą informować o dostępnym wznowieniu polisy a także przypominać o zbliżającym się terminie płatności raty za polisę.

Jak włączyć automatyczne powiadomienia SMS i e-mail

Aby wysyłka funkcjonowała poprawnie najpierw należy dokonać konfiguracji modułu powiadomień. Aby to zrobić konieczne jest przejście do formularza konfiguracyjnego, wybranie z menu głównego SuperAgenta pozycji „Konfiguracja i zarządzanie agencją”, a następnie „Konfiguracja e-mail i SMS”. Wówczas dopiero Agent zostanie przekierowany do miejsca, gdzie będzie mógł dostosować wysyłkę do swoich potrzeb.

Warto pamiętać o tym, że wysyłka powiadomień będzie odbywała się w sposób całkowicie automatyczny tylko wtedy, gdy Agent wybierze w polu nr 1 pozycję „Automatycznie”.

Agent podczas procesu konfiguracji może wskazać ile dni wcześniej Klient otrzyma powiadomienie SMS oraz zdecydować o tym, w jakich sytuacjach będzie ono wysłane.

Użytkownik programu dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent może wybrać z następujących opcji.:

  • Powiadomienia SMS o wygaśnięciu polisy oraz zbliżającym się terminie płatności rat.
  • Powiadomienia SMS o wygaśnięciu polisy.
  • Powiadomienia SMS o zbliżającym się terminie płatności rat.
  • Brak powiadomień SMS.

W dalszych krokach można skonfigurować wysyłkę powiadomień za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz powiadomień listownych. Odbywa się to w ten sam sposób, co ustawienie powiadomień SMS. Ważne jest to, by na koniec zapisać wprowadzone zmiany klikając przycisk „Zatwierdź”. Aby sprawdzić ustawienia powiadomień oraz datę planowanej wysyłki należy w widoku polisy przejść do zakładki Dokumenty i Płatności.

Istotne informacje dotyczące automatycznych powiadomień SMS i e-mail

Powiadomienie e-mail i SMS nie zostanie wysłane, jeżeli w systemie nie będzie danych wysyłkowych Klienta. W takiej sytuacji Agent otrzyma informację, dlaczego dany SMS lub e-mail nie został wysłany. Aby uniknąć dodatkowej pracy warto już za pierwszym razem uzupełnić poprawnie dane Klienta pamiętając o tym, że powiadomienia zawsze wysyłane są do ubezpieczającego.

Istotne jest także to, że automatyczne powiadomienie SMS lub e-mail zostanie wysłane do Klienta tylko, jeżeli Agent ustali tryb powiadomień w zakładce „Informacje o kliencie” i zaznaczy zgody RODO. Dobrym rozwiązaniem jest dodawanie do systemu podpisanej zgody w formie załącznika PDF. Dzięki temu Agent może uniknąć wielu stresujących sytuacji, wynikających z wysyłki przypomnień do osób, które nie wyraziły na to zgody.

Warto poświęcić jednorazowo czas na konfigurację systemu w tym zakresie, bowiem automatyczna wysyłka powiadomień znacznie usprawnia cały proces obsługi Klienta i w dzisiejszych czasach staje się już standardem.