Aktualności

Tematy, które mogą Cię zainteresować

Jak zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń?

Trafienie do jak największej ilości potencjalnych klientów i efektywna sprzedaż ubezpieczeń może być trudna, szczególnie na początku pracy jako agent ubezpieczeniowy. Nawet jeżeli długo działasz w branży znalezienie sposobu na wzrost przypisu składki może nie być takie oczywiste. Poniżej postaramy się podpowiedzieć co zrobić, by zwiększyć sprzedaż polis ubezpieczeniowych.

Zdobywaj wiedzę

Przede wszystkim postaw na zdobywanie wiedzy. Znajomość oferowanych produktów i profesjonalne podejście do obsługi klientów wpłynie na rozwój Twojej agencji. Szczególnie na początku pracy jako agent ubezpieczeniowy musisz nastawić się na dużo pracy.

Zainteresuj klientów swoimi usługami

Na początku również warto jest przekonać potencjalnych klientów o tym, że są zainteresowani Twoimi usługami ubezpieczeniowymi i potrzebują dobrze dobranej ochrony ubezpieczeniowej. Wiele osób nie ma świadomości, że może ubezpieczyć się np. od ryzyka zalania sąsiada lub skorzystać z pomocy specjalisty w ramach domowych usług assiatance.

Unikaj fachowego żargonu

Wykazuj się wiedzą ale unikaj fachowego żargonu. Słownictwo powinno być dobrane do osób z którymi rozmawiasz, tak by budować w nich zaufanie do Ciebie i Twoich usług. Pamiętaj jednak, że jeśli stosowanie terminologii ubezpieczeniowej jest istotne dla prowadzonej rozmowy wykorzystaj ją. Nie używaj jednak żargonu ubezpieczeniowego tylko po to, by brzmieć mądrze i fachowo. Klienci na ogół nie znają terminologii ubezpieczeniowej (np. znaczenia słowa franszyza redukcyjna) więc należy dostosować rozmowę do ich oczekiwań.

Wyglądaj profesjonalnie

Dodatkowym atutem może być profesjonalny wygląd, który będzie budował zaufanie i Twoją pewność siebie.

Dostosuj procesy obsługi do konkretnych klientów

Kolejnym krokiem jest ustalenie jakie podejście sprzedażowe najlepiej odpowiada konkretnemu klientowi. Niektóre osoby wolą płacić składkę jednorazowo a inne w wielu ratach. Są też klienci, którzy oczekują na szczegółowe przedstawienie oferty, mają mnóstwo pytań i oczekują, że agent pomoże im wyborze. Wymagają skupienia i poświęcenia dużej ilości czasu. Ale są też zdecydowane osoby, które liczą na szybką realizację usługi, bo doskonale wiedzą jakiej ochrony poszukują. Żeby zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń należy dopasować sposób obsługi do ich potrzeb.

Słuchaj klientów

Słuchaj swoich klientów i nie popisuj się swoją wiedzą przy każdej możliwej okazji. Doświadczenie pokazuje, że czasem ważniejsze jest słuchanie niż mówienie. Daj swoim klientom niepodzielną uwagę i upewnij się, że znasz odpowiedź na zadane pytanie. Jeżeli nie masz na jakiś temat wiedzy nie udawaj i nie wymyślaj. W takim przypadku lepszym rozwiązaniem jest szczerze powiedzieć, że w tej chwili nie udzielisz informacji na ten temat ale znajdziesz odpowiedź i skontaktujesz się z klientem tak szybko jak to możliwe.

Usprawnij proces sprzedaży

Każdy agent ma swój własny styl pracy i wie, że przyspieszenie procesu sprzedaży to najlepszy sposób na pozyskanie i obsługę większej liczby klientów. Dlatego warto zdecydować się na skorzystanie z programu sprzedażowego. Usprawni to cały proces obsługi a także ułatwi prowadzenie agencji. Nasz program dla agentów ubezpieczeniowych SuperAgent łączy w sobie funkcjonalności i zalety takich narzędzi jak CRM oraz kalkulator OC/AC. Za pomocą programu można szybko zarządzać kontaktami, zapisywać kalkulację oraz przeprowadzić APK. Narzędzie wspiera pracę agenta ubezpieczeniowego w codziennych procesach sprzedaży co znacznie usprawnia proces obsługi.

Daj się poznać

Spraw, by jak najwięcej osób posiadało Twoje dane kontaktowe. Możesz przygotować ulotkę np. z lokalnymi numerami alarmowymi na policję, pogotowie czy do straży pożarnej dodając do niech swoje dane. Klienci w razie potrzeby będą mogli z niej skorzystać. W przypadku pierwszych spotkań warto również wręczać coś swoim potencjalnym klientom np. długopis, wizytówkę lub jakiś inny gadżet ze swoimi danymi. Zwiększysz tym swoje szanse na zapamiętanie.

Pokazuj się w sieci

Bądź widoczny w internecie. Jeżeli bierzesz udział w wydarzeniach branżowych czy masz do przekazania ważne informacje publikuj to za pomocą mediów społecznościowych. Trafi w ten sposób do Ciebie więcej osób. Możesz także stworzyć swoją stronę internetową, na której będziesz mógł na bieżąco publikować własne treści. Social media mogą stać się Twoim sprzymierzeńcem w pozyskiwaniu klientów.

Buduj długotrwałe relacje z klientami

Wpływ na zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń ma także budowanie i utrzymywanie długoletnich relacji z klientami. Badania pokazują, że właśnie z powodu lojalności wobec agenta tradycyjna forma sprzedaży ubezpieczeń cieszy się nadal największym powodzeniem. Warto znaleźć wspólną płaszczyznę w rozmowach prowadzonych z klientami, ułatwi to zbudowanie dobrych relacji biznesowych a to przełoży się na lojalność. Tym bardziej, że każdy zadowolony klient może polecić Cię kolejnej osobie.

Analizuj efekty swoich działań

Zbieraj i analizuj wyniki swoich działań. Żeby zwiększyć sprzedaż ubezpieczeń musisz śledzić skuteczność kampanii reklamowych, e-mailingu, wysyłania przypomnień o wznowieniach itp. Dzięki temu będziesz mógł stworzyć dobrą strategię marketingową i właściwie ukierunkować finanse.

Zweryfikuj sposób prowadzenia rozmów

Efekty sprzedażowe może przynieść również zweryfikowanie tego jak rozmawiasz z klientami. Żeby to zrobić możesz nagrać swoją rozmowę z potencjalnym klientem, tak jakbyś rozmawiał z kimś o nowej polisie ubezpieczeniowej. Może się to wydawać śmieszne ale chodzi o to, żebyś zobaczył i usłyszał siebie dokładnie tak jak widzą Cię klienci. Zwróć szczególną uwagę w jaki sposób prowadzisz rozmowę i co może przeszkadzać innym w Twojej ogólnej prezentacji.

Unikaj błędów w pisowni

Pamiętaj o tym, by w korespondencji prowadzonej z klientem czy to drogą mailową czy przez SMS zawsze używać odpowiedniego słownictwa, stosować się do zasad ortografii i interpunkcji. Wiadomości zawierające błędy są nieprofesjonalne i zmniejszają zarówno zaufanie, jak i wiarygodność. Pamiętaj o tym, by przed wysłaniem zawsze sprawdzić swoją wiadomość pod tym kątem.

Nie przejmuj się niepowodzeniami

Na początku swojej pracy jako agent ubezpieczeniowy nie przejmuj się mocno niepowodzeniami. Pierwsze dni mogą być zniechęcające, bo rozmowy z potencjalnymi klientami mogą nie przynosić efektów. Ale uwierz nam, że z czasem będzie lepiej. Im więcej rozmów i spotkań odbędziesz tym większy sukces będzie w Twoim zasięgu.